6 sposobów, dzięki którym zaoszczędzisz kilka godzin tygodniowo

Poznaj 6 sprawdzonych sposobów, dzięki którym zaoszczędzisz  nawet kilka godzin tygodniowo.

Nie daj się rozproszyć

Nie zdajemy sobie sprawy z tego jak dużo czasu tracimy pozwalając na zbyt częste przeszkadzanie nam w zadaniu, na którym obecnie się koncentrujemy.

Jeśli przykładowo planuję przerobienie kolejnego obszaru kursu elektronicznego, powinnam w tym czasie jedynie na tym zadaniu się skupić. Szanuj swój czas i oczekuj tego również od innych. Gdy przerabiasz kolejne zadania niech inny domownicy wiedzą że teraz przez najbliższe 30 minut jesteś zajęta. Śmiało wiec możesz wcześniej poprosić ich, aby wszelkie sprawy wymagające Twojej obecności załatwili teraz, albo za poł godziny. Ograniczysz lub wyeliminujesz całkowicie w ten sposób nie tylko odrywanie Cię od bieżącego zadania, ale też nauczysz innych domowników poszanowania czasu drugiej osoby.

 

Analizuj i planuj swój czas

Analizuj na co ostatnio przeznaczyłaś swój czas a potem na bazie tych doświadczeń zaplanuj kolejny tydzień.

Mówi się że nie jest istotne, ile miałabyś w domu szafek i półek to i tak wcześniej czy później wszystkie będą zajęte. I coś w tym jest. Zawsze w końcu znajdą się rzeczy które mogą się tam pojawić. Tak samo jest z naszym czasem. Nieważne, ile czasu mamy do zagospodarowania, możemy być pewni, że zagospodarujemy go w całości. Bardzo często bez konkretnego planowania czas jakby przeciekał nam przez palce. Też czasem na koniec macie poczucie że nic konkretnego w danym dniu nie zrobiłyście?

Dokonuj analizy minionego czasu. Ustal dobry dla siebie cykl analizy, np. codzienny lub raz na kilka dni. Zalecam jednak, aby nie było to rzadziej niż raz w tygodniu. To jest taki okres czasu, gdzie jeszcze jesteśmy w stanie przypomnieć sobie większą część spraw.

 

Miej nie więcej niż 4-5 aktualnie otwartych tematów.

Nadmierna ilość jednocześnie otwartych tematów potrafi przytłoczyć. Tylko gdzie jest ta granica?

Granica wg mnie jest moment, gdy pojawia się kolejny temat a my zaczynamy odczuwać pewien dyskomfort i lęk. Zrób analizę otwartych wątków, być może któreś z nich jednak możesz dokończyć i zamknąć?

A potem na spokojnie otwieraj kolejny projekt.

 

Weryfikuj zadania

Twoja lista zadań do realizacji przybrała olbrzymie ilości? Być może nie wszystkie jednak musza być wykonane?

Spisz zadania na kartce lub w formie elektronicznej, jak Ci wygodniej. Przeczytaj ja dokładnie a potem określ priorytety zadań, od 1 (najważniejszy) do 3 (najmniej istotny). Jedynkami powinny być te zadania które są mocno terminowe. Trudno nie wysłać deklaracji podatkowej w ustalonym przez ustawodawcę czasie no nie? Jedynki to również te sprawy które dotyczą bezpieczeństwa, jak np. zamówienie fotelika do samochodu dla Twojego dziecka. Ale jedynka to również wszelkie te tematy, które przybliżają Cię do twojego celu.

 

Szukaj nowych narzędzi i sposobów które pomogą Ci zarządzać swoim czasem.

Nie ograniczaj się do tego co kiedyś dawno temu było dostępne. Obecnie w dobie smartfonów istnieje olbrzymia ilość fajnych aplikacji do pobrania, które pomogą Ci w oszczędzaniu czasu oraz lepszym planowaniu dnia. Ja sama niedawno trafiłam na idealną pod moje potrzeby, bezpłatną aplikację notatek, bez której obecnie ciężko byłoby mi już zwyczajnie funkcjonować.

 

Zaplanuj swój czas wolny

Nabierz energii, spędź milo czas. To o on da Ci poczucie dobrze wykorzystanego życia i odpowiedniego podziału między obowiązkami a przyjemnościami. Nie tłumacz się że nie masz kiedy iść z partnerem na kolację. Ustawcie na to najwyższy priorytet w danym tygodniu i po prostu to zróbcie.

 

You may also like...

2 komentarze

  1. marzenianawczoraj.pl napisał(a):

    Tak, to prawda. Znam tą aplikację i choć obecnie już od dłuższego czasu używam innej, podobnej, to aplikacje tego typu są niesamowicie pomocne. Tym bardziej, że telefon komórkowy prawie zawsze mamy przy sobie 😉

  2. Rozwój i cele napisał(a):

    Wszystko sprowadza się do tego, by mądrze ustalić priorytety. Zacząć od najważniejszych i najpilniejszych zadań, a skończyć na mniej ważnych i mniej pilnych. Dobra aplikacja do zarządzania czasem tez jest ważna. Ja korzystam z Todoist. Nie jest bez wad, ale i tak pozwala mi wszystko dobrze rozplanować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *